Kontroverzna situacija u samoj završnici Kupa Radivoja Koraća. Karlik Džons izvodi prvo slobodno bacanje koje promašuje dok sa klupe Partizana signaliziraju da je ono treba da se poništi i dodeli novo.
Crno-beli su uložili protest kod sudijske trojke smatrajući da je tokom samog izvođenja bacanja reprezentativac Južnog Sudana pogođen predmetom sa tribina.
Dosta dugo su arbitri većali šta da rade u pomenutoj situaciji i na kraju su odlučili da ne dodele novo bacanje Karliku Džonsu što je naišlo na žestoku osudu iz Partizana.
Sjajni plejmejker je pogodio drugi penal kojim je uveo utakmicu u produžetke (77:77), da bi na kraju Crvena zvezda trijumfovala (89:83).
Međutim, šta kažu pravila? Da li su crno-beli zaista oštećeni u pomenutoj situaciji? Odgovor na to pitanje nije lako dati...
U zvaničnim pravilima FIBA, koja se primenjuju u Kupu Radivoja Koraća, kada je u pitanju izvođenje slobodnih bacanja, stoji:
- Slobodno bacanje je prilika data igraču da bez ometanja postigne 1 poen sa mesta iza linije slobodnog bacanja i unutar polukruga.
Sada, na šta se to ometanje tačno odnosi? Nije jasno definisano. Naravno, ne smeju drugi igrači (bilo kog tima) da uđu u reket ni u jednom slučaju.
Tada se, ako protivnički igrači uđu u polukrug i ometaju rivala, dodeljuje novo slobodno bacanje što nije bilo u slučaju Karlika Džonsa.
Ometanje igrača Partizana je došlo direktno sa tribina. Isto tako, to ometanje može da se podvede i pod upotrebu lasera što smo imali prilike da gledamo (nažalost) više puta ove sezone.
Dakle, kao i mnogo puta, može se situacija sa bacanjima Džonsa posmatrati iz jednog i drugog ugla. Zavisi kome je koja (crna ili crvena) boja draža...
Za više sportskih informacija, zapratite našu
Komentari (1)